اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

معاون وزیر بهداشت مطرح کرد:

به کارگیری 1500 کارشناس بهداشت روان جهت کاهش آسیب‌های اعتیاد

معاون وزیر بهداشت با اشاره به اینکه یک هزار و 500 کارشناس بهداشت روان جهت کاهش آسیب‌های اعتیاد به کار گرفته شد‌اند، گفت: 2 میلیون و 800 هزار نفر در کشور مبتلا به اعتیاد هستند که نیاز به درمان و مراقبت دارند.

به کارگیری 1500 کارشناس بهداشت روان جهت کاهش آسیب‌های اعتیاد

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، علیرضا رئیسی در دوازدهمین کنگره بین‌المللی دانش اعتیاد اظهار داشت: کشور ما اقدامات خوبی در جهت پیشگیری و کاهش اعتیاد انجام داده است البته هنوز جای فعالیت در این زمینه زیاد است. 

وی افزود: حدود 2 میلیون و 800 هزار نفر در کشور براساس آمارهای اعلام شده مبتلا به اعتیاد هستند و نیاز به درمان و مراقبت دارند؛ همچنین باید در حوزه پیشگیری و سطح  یک بهداشت خانواده‌ها را آماده کرد و بر همین اساس وزارت بهداشت برنامه‌هایی در جهت کاهش اعتیاد انجام می‌دهد. 

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: ارائه بسته‌های آموزشی برای گروه‌های سنی 2 تا 12 سال و 12 تا 17 سال مدنظر قرار گرفته و برنامه‌های ما متکی بر فرزندپروری و آموزش والدین است. 

رئیسی عنوان کرد: در حوزه بهداشت 22 هزار مراقبت سلامت آموزش دیده‌اند و خدمات پیشگیری از اعتیاد را در نظام شبکه ادغام کرده‌ایم و آموزش پیشگیری از اعتیاد جزء خدمات ارائه شده توسط معاونت بهداشت است. 

وی از بکارگیری 1500 نفر کارشناس بهداشت روان جهت پیشگیری از اعتیاد و آ‌سیب‌های ناشی از آن خبر داد و اعلام کرد: نظارت بر مراکز ترک اعتیاد و شناسایی کانون‌های معتادان مدنظر قرار گرفته و تلاش می‌کنیم در جهت پیشگیری از اعتیاد اقدامات موثری انجام دهیم. 

معاون وزیر بهداشت به ارائه آخرین دستاوردها  و مباحث علمی در زمره پیشگیری و درمان اعتیاد را از اهداف برگزاری این کنگره برشمرد و اعلام کرد: کشور ما از لحاظ جغرافیایی با کشورهایی همسایه است که در زمینه تولید مواد مخدر و عرضه آن به دنیا اقدام می‌کند و سالانه شهدای زیادی در این زمینه تقدیم انقلاب می‌کنیم و بنابراین پیشگیری از اعتیاد امری مهم و ضروری در کشور است. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول